Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4022131402   No és màgia, és mòbil - Curs 2
2021-2022   Assessorament. Secundària Obligatòria i batxillerat
  
   17/10/2021 - 14/6/2022 (30 hores) de h a h
   INS Torre del Palau
   Can Boada del Pi, s/n (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Donat que l’INS Torre del Palau participa en el projecte “mòbils.edu”, la
necessitat de formar al professorat sorgir durant el curs 2019-2020. La
formació que es va implementar, no es va poder posar en pràctica degut a la
situació sanitària, i s’ha cregut convenient un curs més extens on el
professorat pugui descobrir eines per treballar a l’aula des de seu dispositiu
mòbil i també dels dispositius dels alumnes. Les activitats obligatòries de la
formació, hauran de servir per al desenvolupament del projecte en el qual
estem involucrats, i engrescar al professorat i l’alumnat en l’ús del mòbil com a
eina d’aprenentatge. El curs també parlarà d’eines digitals que es poden
utilitzar des de les tauletes o els ordinadors portàtils, i que poden facilitar la
feina del professorat en cas de confinament.
  
Objectius   1.Aplicar eines 2.0 des del portàtil, taueta o mòbil a classe o durant l’aprenentatge remot.
2.Adaptar material ja preparat per a que sigui més fàcil l’aprenentatge online o remot.
3.Validar l’aprenentatge dels alumnes amb eines 2.0
  
Continguts   0.-Mòdul 0: Vídeos i imatges online: On trobar imatges i vídeos online que puguem utilitzar en les nostres classes i siguin Creative Commons (Youtube, Pexels i Pixabay)
1.- Mòdul 1: Creació de vídeos: Utilitzar mòbils i tauletes per poder crear videos i utilitzar-los a classe. El vídeo com a eina molt útil en el “flipped classroom” (chatterpix, capcut, eddpuzzle)
2.- Mòdul 2: La veu: La nostra veu i la dels alumnes poden crear material amb l’ajudda d’aquestes apps i llocs web (voicethread, voicemodeclips)
3.- Mapes mentals: Organitzo les meves idees i ajudo als alumnes a organitzar-les (formtext2mindmap, Mind master)
4.- Presento el material de manera interactiva:els alumnes poden seguir la classe i interactuar amb la presentació des dels seus dispositius amb un sol codi. (pear deck, nearpod). els alumnes aprenen amb presentacions interactives que ajuden a la comprensió i adquisició de contingut. ells mateixos poden ser els creadors d’aquest contingut.(buncee, book creator)
5.- Fem una app per al mòbil o la tablet: creem apps de manera senzilla i en segons per ajudar als nostres alumnes i poder accedir al contingut de les nostres classes des de qualsevol lloc. (glide)
6.- Generadors: Els alumnes poden crear contingut que sembla real i propi de les xarxes socials de manera segura. (fake whatsapp, fake newspaper, fare twitter, fake letters, fake facebook)
7.- Presentem el nostre projecte: el professorat ha de presentar la seva proposta amb algunes de les apps presentades en aquest curs i/o el curs anterior. També presentarà evidències del treball fet pels alumnes i la utilitat d’aquestes eines. La seva proposta, l’acompanyarà la fitxa de mòbils.edu creada pel projecte.
  
Observacions   Donada la situació sanitària excepcional les sessions formatives es realitzaran exclusivament en format NO PRESENCIAL.
  
Formador/a   Abel Gálvez Benito/ Alexandra Bonet Pueyo
  
Avaluació   .Cada mòdul constarà d’una sessió online (2h) – 1 hora explicació del matèria. 1 hora treball per departaments amb el link del meet obert, per a poder demanar ajuda.
( Mòdul 0: 1 hora)
Els alumnes hauran de mirar els tutorials i explicacions presentades en el curs ( 2 h x mòdul)
Desenvolupament de la tasca i aplicació a l’aula. Presentar evidències. ( 3h)
  
Requisits de  certificació   . Participació en un mínim del 80% de les sessions de la formació
. Valoració positiva de les tasques d'aula recollides.
  
Persones  destinatàries   Activitat restringida al professorat del centre
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent