4022131402 |
No és màgia, és mòbil - Curs 2 |
2021-2022 |
Assessorament. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
17/10/2021 - 14/6/2022 (30 hores) de h a h |
|
INS Torre del Palau |
|
Can Boada del Pi, s/n (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Donat que l’INS Torre del Palau participa en el projecte “mòbils.edu”, la
necessitat de formar al professorat sorgir durant el curs 2019-2020. La
formació que es va implementar, no es va poder posar en pràctica degut a la
situació sanitària, i s’ha cregut convenient un curs més extens on el
professorat pugui descobrir eines per treballar a l’aula des de seu dispositiu
mòbil i també dels dispositius dels alumnes. Les activitats obligatòries de la
formació, hauran de servir per al desenvolupament del projecte en el qual
estem involucrats, i engrescar al professorat i l’alumnat en l’ús del mòbil com a
eina d’aprenentatge. El curs també parlarà d’eines digitals que es poden
utilitzar des de les tauletes o els ordinadors portàtils, i que poden facilitar la
feina del professorat en cas de confinament.
|
| |
Objectius |
1.Aplicar eines 2.0 des del portàtil, taueta o mòbil a classe o durant l’aprenentatge remot.
2.Adaptar material ja preparat per a que sigui més fàcil l’aprenentatge online o remot.
3.Validar l’aprenentatge dels alumnes amb eines 2.0
|
| |
Continguts |
0.-Mòdul 0: Vídeos i imatges online: On trobar imatges i vídeos online que puguem utilitzar en les nostres classes i siguin Creative Commons (Youtube, Pexels i Pixabay)
1.- Mòdul 1: Creació de vídeos: Utilitzar mòbils i tauletes per poder crear videos i utilitzar-los a classe. El vídeo com a eina molt útil en el “flipped classroom” (chatterpix, capcut, eddpuzzle)
2.- Mòdul 2: La veu: La nostra veu i la dels alumnes poden crear material amb l’ajudda d’aquestes apps i llocs web (voicethread, voicemodeclips)
3.- Mapes mentals: Organitzo les meves idees i ajudo als alumnes a organitzar-les (formtext2mindmap, Mind master)
4.- Presento el material de manera interactiva:els alumnes poden seguir la classe i interactuar amb la presentació des dels seus dispositius amb un sol codi. (pear deck, nearpod). els alumnes aprenen amb presentacions interactives que ajuden a la comprensió i adquisició de contingut. ells mateixos poden ser els creadors d’aquest contingut.(buncee, book creator)
5.- Fem una app per al mòbil o la tablet: creem apps de manera senzilla i en segons per ajudar als nostres alumnes i poder accedir al contingut de les nostres classes des de qualsevol lloc. (glide)
6.- Generadors: Els alumnes poden crear contingut que sembla real i propi de les xarxes socials de manera segura. (fake whatsapp, fake newspaper, fare twitter, fake letters, fake facebook)
7.- Presentem el nostre projecte: el professorat ha de presentar la seva proposta amb algunes de les apps presentades en aquest curs i/o el curs anterior. També presentarà evidències del treball fet pels alumnes i la utilitat d’aquestes eines. La seva proposta, l’acompanyarà la fitxa de mòbils.edu creada pel projecte.
|
| |
Observacions |
Donada la situació sanitària excepcional les sessions formatives es realitzaran exclusivament en format NO PRESENCIAL.
|
| |
Formador/a |
Abel Gálvez Benito/ Alexandra Bonet Pueyo
|
| |
Avaluació |
.Cada mòdul constarà d’una sessió online (2h) – 1 hora explicació del matèria. 1 hora treball per departaments amb el link del meet obert, per a poder demanar ajuda.
( Mòdul 0: 1 hora)
Els alumnes hauran de mirar els tutorials i explicacions presentades en el curs ( 2 h x mòdul)
Desenvolupament de la tasca i aplicació a l’aula. Presentar evidències. ( 3h)
|
| |
Requisits de certificació |
. Participació en un mínim del 80% de les sessions de la formació
. Valoració positiva de les tasques d'aula recollides.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat restringida al professorat del centre
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|